W roku 2013 zapadła istotna w historii firmy, motywowana jej rozrostem decyzja o przeprowadzce do nowej siedziby. Charakter tej decyzji odpowiadał przyjętemu wówczas sloganowi: „wszyscy razem w jednym miejscu”, gdyż do tej pory firma była „rozdzielona” miejscowo na część biurową i magazynowo – produkcyjną.
Daniel Dec
Wiceprezes Zarządu
NOWA SIEDZIBA
Budynek przy ul. Półłanki 22, który do realizacji tej decyzji wybraliśmy, w pełni spełniał nasze potrzeby lokalowe: 3368 m2 powierzchni magazynowo- produkcyjnej i 537 m2 powierzchni biurowej i socjalnej.
O ile powierzchnie magazynowo – produkcyjne wydawały się być dla nas dość dobrze przygotowane, to jeśli chodzi o pomieszczenia biurowe wiedzieliśmy, że czeka nas sporo pracy, aby je dostosować do naszych potrzeb. Było to konieczne, zarówno pod względem ergonomii, jak i estetyki, która podkreślałaby walory firmy jako podmiotu zajmującego się projektowaniem wnętrz i produkcją wyposażenia w obiektach handlowych. Do współpracy przy opracowaniu projektu zaprosiliśmy naszego byłego pracownika – Michała Głuszaka prowadzącego obecnie własną działalność /MG Interior Studio/, który notabene projektował również wystrój „starego” biura firmy. Nowy projekt powstawał przy czynnym zaangażowaniu naszych etatowych projektantów, którzy aktywnie brali udział w pracach dotyczących elementów wizerunkowych i wykończeniowych.
Podstawowym założeniem, jakie przyjęliśmy, był nietuzinkowy projekt nawiązujący do charakteru działalności firmy, jak i charakterystycznych motywów graficznych wykorzystywanych przez firmę w komunikacji wizualnej. Drugą ważną kwestią była oczywiście ergonomia – dopasowanie wnętrza do zapewnienia koniecznej liczby stanowisk, z uwzględnieniem podziału funkcjonalnego na poszczególne działy firmy. Wyzwanie było tym większe, że nie chcieliśmy gruntownie ingerować w strukturę samego budynku. Udało się to zrealizować znakomicie, wyburzając w zasadzie zaledwie kilka ścian.
W wyniku współpracy z projektantem powstał nowatorski projekt, w którym wszystkie elementy wyposażenia (poza oświetleniem, krzesłami i fotelami biurowymi) zostały wyprodukowane od podstaw własnymi siłami i przy udziale firm współpracujących. Dokładnie w taki sam sposób powstają meble oferowane naszym klientom. Analogicznie, zachowując wypracowany tryb pracy oferowany naszym klientom, przeprowadzone zostały wszystkie prace remontowo – budowlane i montażowe obejmujące wyburzenia i przesunięcia ścian, wymianę podłóg, zmiany w instalacji wodno – kanalizacyjnej i elektrycznej, a także montaż okładzin i elementów dekoracyjnych na ścianach i sufitach.
Sztandarowymi elementami całego projektu zgodnie z założeniami stały się recepcja i jadalnia/pomieszczenie socjalne.
RECEPCJA
Projekt recepcji, chociaż początkowo kontrowersyjny w odbiorze, okazał się strzałem w dziesiątkę i w pełni odzwierciedla zarysowaną potrzebę – stworzenia miejsca niezwykle wizerunkowego i rzucającego się w oczy zaraz po wejściu do budynku. Jest jednocześnie niebagatelnym „popisem” wykonawczym.
JADALNIA
Jadalnia z kolei miała być miejscem integrującym wszystkich pracowników. Stąd też jej wielkość i charakter – trochę industrialny, a przy tym ciepły i zachęcający do relaksu w przerwie od pracy. Charakterystycznym motywem w tym miejscu jest „mural” na ścianach nawiązujący symboliką do firmy jako całości i wykorzystujący charakterystyczne, stosowane przez firmę motywy wizerunkowe.
GABINETY
Sporym wyzwaniem dla projektanta były gabinety Zarządu i Głównej Księgowej. W efekcie licznych dyskusji i przymiarek powstały aranżacje stylistycznie uproszczone w stosunku do reszty biura. Zastosowano mniej kolorów i bardziej stonowany wizerunek całościowy. Zachowano też główne elementy identyfikacji wizualnej – kombinację rombów w układzie obrazującym klaster biznesowy – jako szeroko pojętą współpracę we wspólnym celu.
BIURA
Na stanowiskach pracowniczych dominują kolory, które miały uczynić pomieszczenia bardziej przyjaznymi. Na ścianach zaś, oprócz wizerunkowych grafik z naszych realizacji, w oczy rzucają się kompozycje z rombów nawiązujące do wzoru figur niemożliwych, wykorzystywanych przez firmę w komunikacji wizualnej.
Całość projektu ma indywidualny, nieszablonowy charakter, w pełni oddający działalność, jaką firma prowadzi i czyniąc nasze nowe biuro wyjątkowym na rynku.
Skalę zmian najlepiej ocenić, porównując stan pierwotny do końcowego efektu:
Recepcja
Jadalnia
Jedno z pomieszczeń biurowych
Gabinet
Sala „open space”
Firmowa siłownia