Sprzedaż omnikanałowa jest faktem od kilku lat. Komunikacja z konsumentem przybrała postać wszechstronnego absorbowania jego uwagi wszelkimi dostępnymi środkami i przy pomocy każdego medium informacyjnego. Upowszechnienie się smartphonów i kanałów społecznościowych wraz z przeniesieniem zainteresowania z konwencjonalnej telewizji do świata internetu sprawiły, że zarówno reklama jak i zakupy coraz częściej odbywają się w słuchawce telefonicznej, na tablecie a w większości przypadków za pośrednictwem przenośnego komputera. Billboard, reklama kinowa i telewizyjna są wypierane przez najrozmaitsze formy promocji w internecie. Działania konsumentów są pilnie śledzone przez „ciasteczka”, które nieustannie rejestrują, czym się zajmują i co chcieliby mieć.

Także zwyczaje zakupowe dynamicznie ewoluują pod wpływem tych nowych technologicznych zmian. Powszechna lojalność do punktu sprzedaży, w którym kupowaliśmy odzież, kosmetyki lub rtv przesuwa się w kierunku zachowań ukierunkowanych na pozyskanie jak najniższej ceny. Polowanie na „tani łup” jest wzmacniane przez sklepy internetowe całym arsenałem środków podtrzymujących kontakt konsumenta ze sprzedawcą: bonusy, rabaty, premie, transakcje wiązane, gratisy i wreszcie możliwość zwrotu towaru nawet po 100 dniach.

Jak zatem ma się zachować firma, która produkuje meble?
Oto model działania spółki MIA na najbliższe lata:

Aby zobrazować naszą strategię OMNICHANNEL zaprojektowaliśmy gwiazdę MIA OMNI STAR (patrz grafika na grafitowym tle), która obrazuje co robimy wg poniższych 4 kroków:

1. Adaptujemy media społecznościowe do:
A) lepszego rozpoznania potrzeb klienta i przy ich pomocy szybciej znajdujemy potrzebne mu rozwiązania.
B) bieżącej komunikacji o nowościach, technologiach i konstrukcjach, wynalazkach i patentach
C) badania trendów rynkowych i zwyczajów zakupowych
D) promocji i wsparcia sprzedaży naszych klientów i ich marek
E) badania własnej skuteczności organizacyjnej  i ciągłego doskonalenia się
F) gromadzenia wiedzy o rynku w celu wspólnego uczenia się wraz z klientami i odbiorcami w ramach globalnej sieci www i coraz bardziej przezroczystego łańcucha dostaw. (Pokazuje to krąg w środku gwiazdy z ikonami mediów społecznościowych)

2. Skupiamy się na marce naszego odbiorcy przede wszystkim i odpowiednio do jej pozycji rynkowej proponujemy najlepsze rozwiązania w obszarze kosztu i w kontekście czasu dostarczenia odpowiedniego projektu, produktu czy też usługi. BRAND-PRICE-TIME

3. Po określeniu czasu i budżetu realizujemy założenia projektowe w obszarze FUNKCJA-FORMA-TECHNOLOGIA

4. Wszystkie nasze działania są zintegrowane w celu jak najsprawniejszego dostarczenia tego, co w ww. punktach określiliśmy wraz z klientem, który zawsze zajmuje centralne miejsce w naszym procesie.